Torsdag

Hej!

Tänker göra den hära bloggen till mina 2 möss, Adzerk och Vodo :)<3

Jag blev trött på Blogspot, de va lite drygt där så jag bytte tbx igen till blogg.se ;)<3

Andra av minna bloggar heter

munktorpstjejjen.blogspot.com

jagelskaraslan.blogg.se

och min senaste, mittskojjigaliv.blogspot.com


Idag

Skolan börjja 08:10 och kollade lite på fotboll i kbhallen.. :)<3
skojjigt..

Hände nt så mkt förutom att vi fick sluta tidigare och sen åkte jag till stallet kvart över 3 :)<3
Hade min älskade Twister<3 och han gick väl bra :) men vi ska typ ha en ny ridlärare under hela februari för att lotta e sjukskriven :( marie som hon heter värkar va lite konstig men ändå ganska ok :)<3

Freda imorn dåe, skönt men de blir tidiga lördagar varje vecka p.g.a ridningen :/ nästa vecka har man stalltjänst med Sofia <3


Aja, jag fotar med en Olympus och Canon systemkamera, mer info kommer sen :)<3






Min ena mus Trafu Vodino  "Vodoo"

fyller 1 år den 12 februari 2011(tror jag)

massa syskon, ink Adzerk som jag äger :)

Kropp + svans blir han 14.0 cm lång

Mamma och pappa är okänd så tyvärr ingen stamtavla..


Vodoo är en liten, snäll mus som ALDRIG skulle kunna göra någon illa! Han är lugn och trygg att handskas eller gosa med :)  Han brukar få krypa runt själv i sängen eller på min axel. han älskar sommaren då han kan vara ute i skuggan och busa med sin käre bror :)    (Möss får inte visas i solljus, därför har jag dom i skuggan så att dom får springa av sig lite, vilket som jag tycker går helt ok )
Han är duktig som modell oxå :)


Vodoo är ljusbrun med några vita tecken i pannan och under magen :)
Han kom hem till mig från djurafären den 2 april 2010, på min födelsedag.
Vodoo är den snällaste och bästa "första mus" man kan tänka sig!









Trafu Adzerk


fyller 1 år den 12 februari 2011 (tror jag)

massa syskon, ink Vodoo som jag äger :)

Kropp + svans är ej mätt men ska göra det inom kort tid

Mamma och pappa är okänd så tyvärr ingen stamtavla..


Adzerk utalas som det står ( t ex Adsserk )

Han är väldigt sprallig och närvös men kan vara väldigt lugn och snäll i vissa tillfällen som inte är ofta.
han vill helst inte stå still så att när man ska plocka upp han så brukar han sprinnga runt i cirklar och stanna upp lite då och då, vilket som blir väldigt svårt att fotografera honom!

Adzerk är grå med vita tecken på pannan-nosen, undermagen och en rand runt den tjocka magen :)  under magen är han lite brun.





Lite blandad fakta :)

Jag är 12 år och ingen uppfödning även om jag drömmer om det så låter inte min mamma mig ha det.
Jag har 1 katt, 1 hund, 1 kanin och 2 möss :)

Min 3:de familj är mina möss och jag, som jag kallar för "Trafu".

Om ni har några frågor så mejla mig till
[email protected]
eller så kan ni bara komentera så visar jag mitt svar som nytt inlägg på bloggen eller via mejl :)

MVH Ronja ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilka söta mös!

2011-02-24 @ 10:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0